• -

Závislosť na mobilnom telefóne môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie

Category : Články

Vedeli ste, že priemerný čas strávený denne prácou s našim mobilným zariadením je 2.5 hodiny?

V tom by až taký problém nebol, ale...

Ak sa zamyslíte nad tým, v akej pozícii sa Vaše telo nachádza pri práci s mobilom, zistíte, že takmer vždy máte sklonenú hlavu.

FullSizeRender(3)

Vždy, keď máte hlavu v negatívnej posturálnej pozícii – takže vždy, keď nie je hlava v línii s telom – dochádza k tlaku na stavce a Vaša krčná chrbtica trpí. Tento tlak sa zvyšuje priamo úmerne k tomu, v akom veľkom predklone sa Vaša hlava nachádza.

Pri normálnej posturálnej pozícii (hlava je v línii s telom) je váha Vašej hlavy približne 5kg. S každým stupňom predklonu sa váha Vašej hlavy zvyšuje. Keď predklon dosiahne uhol približne 60°, váha Vašej hlavy je v tomto momente 27kg.

Skúste si vziať 27kg jednoručku alebo akýkoľvek iný predmet rovnakej hmotnosti a držte ju pred telom. Získate tak predstavu, akú váhu musí držať Vaša chrbtica, ak máte hlavu sklonenú k mobilu.

Vedeli by ste túto váhu držať denne 2.5 hodiny? Nič príjemné, však?

Ak k tomu pridáte zlú pozíciu tela počas práce s počítačom, môžete sa vôbec čudovať, že existuje toľko ľudí s bolesťami krčnej chrbtice? Rovnako tomu nepomáha ani voľba nesprávnych cvikov (viac v tomto článku).

Aké môžu byť následky zvyšovania tlaku na krčnú chrbticu? Tak napríklad:

  • Tŕpnutie rúk (kvôli zvýšenému tlaku na nervy, tzv. "priškripnutý nerv")
  • Hernia disku („vyskočená platnička“)
  • Bolesti hlavy
  • Úzkosť a depresia
  • Problémy s krvným tlakom a tepom srdca

A to nie je všetko.

Predstavte si, že krčná chrbtica Vášho dieťaťa, ktoré ma 10 rokov, má absorbovať taký tlak. Zamyslite sa aký pomer predstavuje táto váha k váhe jeho vlastného tela. Ako asi bude vyzerať jeho zdravotný stav o 5 rokov?

Nebudem Vám hovoriť, aby ste sa zbavili Vášho mobilu. Nie som Amiš. Sám mám rád elektroniku a denne ju využívam. Treba si však uvedomiť, že náš spôsob života vedie k preťažovaniu určitých miest a mali by sme venovať náležitú pozornosť kompenzácii.

Navrhujem preto, aby ste si vždy pri používaní mobilu alebo tabletu spomenuli na tento článok a snažili sa zodvihnúť hlavu z predklonu a zariadenie držať viac pred telom. Znížite tlak na krčnú chrbticu a vyhnete sa rôznym zdravotným problémom.

Textneck2

Nenechajme tento stav dosiahnuť bodu ako v Spojených štátoch, kde pre tento syndróm majú špeciálne pomenovanie.

Ak Vás zaujíma zdravie Vás a Vašich blízkych, zdieľajte s nimi tento článok. Môžete sa tak vzájomne podporovať a kontrolovať pri používaní mobilného zariadenia a spoločne predchádzať nie len bolestiam krku.

Kompenzácii preťažovaných partií sa venujú uvítacie tréningové plány.

V prípade záujmu dostávať všetky novinky priamo do Vašej e-mailovej schránky, vyplňte nižšie, prosím, svoje meno a e-mailovú adresu.



Progress Culture môžete sledovať aj na Facebooku.