• -

Chodiť, či nechodiť do fitnescentra? To je otázka…

Category : Články

Chodiť, či nechodiť (do fitnescentra)? To je otázka... Tu je odpoveď.

IMG_1020

Spaľovať tuk, naberať svalovú hmotu, meniť postavu, cítiť sa lepšie, zlepšovať sa v športe, zvyšovať svoj výkon.

Toto sú najčastejšie ciele ľudí, ktorí nie sú spokojní so svojou postavou alebo výkonom.

Toto sú tiež dôvody, pre ktoré ste pravdepodobne tu, pri tomto článku.

Aká je tá najrýchlejšia cesta k naplneniu Vašich cieľov?

Chodiť, či nechodiť (do fitnescentra)? To je otázka...

Možno si poviete, prečo by sa niekto pýtal takúto vec.

Pravdou však je, že množstvo ľudí táto otázka trápi. Či už priamo, alebo nepriamo. Chceli by meniť svoju postavu, majú chuť športovať a hýbať sa, ale narážajú na problém, že nechcú (alebo nemôžu) chodiť do fitnescentra.

Tiež som si ju kládol. Od malička ma totiž zaujímalo cvičenie a chcel som vyzerať dobre. Stále som však mal nejaký blok z návštevy fitnescentra. Snažil som sa preto cvičiť aspoň doma. Nejaké základy ako kliky a podobne. Stále to však nebolo ono (prekvapivé, však?) a konečne som sa rozhodol.

Pred prvou návštevou posilňovne (fitnescentrum to nebolo ani zďaleka) som mal väčšiu trému ako neskôr potom pred maturitou. Niečo málo z tohto obdobia si môžete prečítať v tomto článku.

Dnes však viem, že to stálo za to.

Tak isto ale viem, že ak ste ešte toto rozhodnutie neurobili, stojíte pred množstvom prekážok. Tieto prekážky si ale často kladiete pred seba iba Vy.

„Neviem, čo cvičiť“

„Budú si zo mňa robiť srandu“

„Ešte nevyzerám dostatočne dobre“

„Nemám čas“

atď.

Práve kvôli týmto prekážkam potom často skĺznete k tomu, že hľadáte alternatívy v domácom cvičení alebo v cvičení niekde vonku s vlastnou váhou. A potom nenapredujete.

Prečo?

Ak chcete vyzerať dobre, spaľovať tuk a meniť svoju postavu k dokonalosti, návšteve fitnescentra sa nevyhnete.

Jedine, ak by ste mali fitnescentrum doma.

„Počkaj, počkaj. Chceš tým povedať, že cvičenie s vlastnou váhou nie je účinné?“

To netvrdím. Cvičenie s vlastnou váhou, pri správne zvolenej periodizácii a náročnosti cvikov je veľmi účinné. Sám som ho používal a používam. Dokonca som 9 mesiacov na vrchnú časť tela nepoužíval žiadne činky a napredoval som.

Ale...

Prvé ale je, že budete musieť cvičiť spodnú časť tela. A na to potrebujete činky. Netvrdím, že hneď. Sú predsa varianty cvikov s vlastnou váhou, ktoré zaťažia spodnú časť tela dostatočne na nejaký čas. Ak sa však dostanete na určitú úroveň, bez činiek na spodok tela sa už nepohnete.

Aj tí, ktorí propagujú cvičenie s vlastnou váhou a sú v tomto cvičení špička, cvičia spodnú časť tela s činkami.

Druhé ale je čas. Áno, napredoval som s cvičením vrchnej časti tela bez činiek. Musel som však cvičiť častejšie a dlhšie, ako v prípade cvičenia s činkami.

Správnym silovým tréningom s činkami sa dokážete posúvať rýchlejšie a ďalej za oveľa kratší čas. Ak Vás preto limituje čas, s činkami spravíte viac výsledkov za kratšiu dobu.

Ak Vás limituje v návšteve fitnescentra aj to, že si myslíte, že sa Vám skúsenejší budú smiať, poradím Vám môj prístup.

Keď prídete do fitnescentra a neviete vôbec nič, neviete ako trénovať, čo trénovať a v akom poradí, každý normálny človek to pochopí a nikdy sa Vám nebude smiať. Normálny človek sa Vám nebude smiať za to, že prvý deň cvičíte iba s tyčkou alebo, že nemáte kocky na bruchu. Normálny človek totiž vie, že každý raz začínal a je úplne jedno na akej úrovni. Je dôležité, že ste sa rozhodli so sebou niečo robiť.

Človek, ktorý sa Vám smiať bude, normálny nie je. Je to pravdepodobne niekto, kto trpí komplexmi a má v hlave (a v živote) bordel. A takých ľudí okolo seba nechcete. A týmto sa Vám krásne vyfiltrujú ľudia, ktorí majú pre Vás význam a ktorí nie.

Keď si uvedomíte toto, nikdy Vás už nebude trápiť to, že by sa Vám niekto mohol smiať. Dokonca sa na to budete tešiť, pretože hneď, ako na Vás niekto adresuje nejakú nezmyselnú poznámku o tom, že po mesiaci cvičenia ešte nezdvíhate 100kg, viete, že ho môžete zo zoznamu potenciálnych známych vyškrtnúť.

Tento článok nie je technickým a praktickým návodom na to, ako niečo robiť. Takých bolo veľa a ešte aj bude. Tento článok je iba o tom, že ak stále váhate, či začať chodiť do fitnescentra, nemusíte.

Ak Vás limitujú nejaké vlastné prekážky, ktoré ste si stanovili, tak ich zrušte. Nemajú žiadny význam a žiadne opodstatnenie.

So silovým tréningom s činkami sa viete posunúť oveľa ďalej, ako s cvičením s vlastnou váhou (alebo v horšom prípade so zumbou a podobne). Silový tréning má množstvo benefitov a blahodárne pôsobí aj na Vašu psychiku.

Áno, sám som pripravil tréningový program, ktorý je možné odcvičiť doma. Ten však slúži iba na to, aby ste mohli začať, nie na to, že tak budete cvičiť vždy.

Silový tréning s činkami vo fitnescentre je základ pre všetkých, ktorí chcete meniť postavu, cítiť sa lepšie a byť zdravší. Je to tá najrýchlejšia cesta k výsledkom. Pridajte k tomu správnu stratégiu v stravovaní a za pár mesiacov je z Vás iný človek.

Takže za mňa je to jasné. Na otázku, či chodiť do fitnescentra odpovedám „Áno.“ a dúfam, že Vás tam čoskoro uvidím.

-Miroslav Provazník

Ak ste v článku našli užitočné informácie a páčil sa Vám, dajte stránke Progress Culture na Facebooku „páči sa mi to“ a zdieľajte ho so svojimi blízkymi. Informácii bude oveľa viac.

V prípade záujmu dostávať všetky novinky priamo do Vašej e-mailovej schránky, vyplňte nižšie, prosím, svoje meno a e-mailovú adresu.