• -

Najčastejšie pasca, ktorá čaká na pokročilých

Category : Články

Aká pasca čaká na pokročilých v tréningu? Netýka sa to aj Vás? Tretie pokračovanie môjho príbehu.

IMG_1046

Už som Vám v článku opísal, ako začala moja cesta v roku 2004 a ako pokračovala až niekedy do roku 2010, kedy som sa konečne zbavil všetkých zranení, ktoré ma dovtedy brzdili.

Ako to už býva, keďže som bol konečne plne funkčný, povedal som si, že začnem trénovať naplno. Motivácie som mal ako vždy na rozdávanie a rozhodol som sa, že začnem s tréningom, ktorý bude múdry a že sa už nikdy nezraním preťažovaním svalových partií alebo tela ako celku.

Zúročil som teda všetky svoje doterajšie skúsenosti a nové poznatky. Zaradil som do svojho tréningu kompenzačné cviky a strečing.

Zároveň som ale vedel, že ma doterajší tréning nebaví a nenapĺňa. Zvolil som nový systém trénovania a pripravil si dlhodobý plán, ako sa zlepšiť. Začal som sa zameriavať viac na budovanie sily a svalovú hmotu som bral ako vedľajší účinok.

Tréning ma bavil a vedel som, že s ním budem mať lepšie výsledky ako s prechádzajúcim typom tréningu. Študoval som poznatky ďalej a trénoval. A trénoval. A trénoval...

Bez voľna.

Načo aj? Veď konečne môžem trénovať bez zranení a nepotrebujem voľno. Znova to bola etapa môjho života, kedy som sa veľa naučil a z ktorej čerpám aj teraz. To, že som trénoval novým systémom, bolo skvelé. Výkony rástli, dokonca som zmenil aj posilňovňu na lepšiu verziu posilňovne a nakoniec na najlepšie fitnes centrum, ktoré bolo vtedy v našom meste k dispozícii.

Vymenil som sparinga a zoznámil sa s novými ľuďmi. Keď prišla možnosť trénovať celé leto, bol som nadšený, že konečne môžem vyskúšať nový tréningový plán. So sparingom sme všetko naplánovali a začali sme trénovať.

Tento plán bol tak náročný, že jeden tréning trval 3 hodiny. Zároveň to bol jeden z tých najlepších tréningov, aké som kedy išiel. Tento tréning ma bavil asi viac ako čokoľvek dovtedy. Samozrejme, že som si preťažil rameno a ku koncu tréningového cyklu ma bolelo, ale na to som bol zvyknutý a vedel som, ako to napraviť.

Čo bolo ale dôležité je to, že extrémne zaťaženie organizmu, nesprávna výživa a nedostatok regenerácie a voľna, viedlo k tomu, že som postupne začal cítiť, že to nie je v tréningu ono.

V tréningu som sa posúval čoraz menej a menej a aj keď o motiváciu sa postaralo to, že som stále skúšal nové prístupy k tréningu a študoval novinky zo zahraničia, pomaly ma tréning prestával baviť.

Nevedel som, čo s tým a prikladal som to iba tomu, že prišla zmena životného štýlu, viac povinností a celkovo nové životné situácie.

Ku koncu roku 2012 som sa ale dostal k novému systému trénovania a stravovania. Bolo to niečo úplne iné a otvorilo mi to more možností na ďalšie štúdium a hľadanie nových informácii.

Získal som nové vedomosti o tom, ako viesť tréning tak, aby bavil a aby prinášal výsledky. Získal som informácie o tom, ktorými cvikmi je vhodné dopĺňať tie klasické a aké cviky voliť v prípade, že má niekto neštandardnú stavbu tela.

Takisto som si rozšíril poznatky o kompenzačných cvikoch a úplne som opustil strečing. Už som ho viac nepotreboval. Svoju doterajšiu dávku tréningov som zvýšil z troch za týždeň na šesť a bez problémov som regeneroval.

Pochopil som podstatu dlhodobej periodizácie a zaraďovania pravidelného voľna. Navyše som objavil tréningové metódy, ktoré pomáhajú odstrániť dlhodobé stagnovanie určitej svalovej partie, alebo rozvoja sily. Bol som tak schopný pomôcť ľuďom, ktorí mali problém s naberaním svalovej hmoty na hrudníku a sebe som zlepšil naberanie svalovej hmoty na nohách.

Moja vášeň pre tréning sa posilnila a dostal som sa k ďalšiemu moru informácii, ktoré postupne testujem a aplikujem.

Všetky moje doterajšie skúsenosti s naberaním svalovej hmoty na hrudníku a dolných končatinách som spracoval v rámci Uvítacieho tréningového plánu pre pokročilých. Ak Vás už tréning nebaví, vyskúšajte niečo iné, budete príjemne prekvapení výsledkami a obnovením motivácie.

Ak ste v článku našli užitočné informácie a páčil sa Vám, dajte stránke Progress Culture na Facebooku „páči sa mi to“ a zdieľajte ho so svojimi blízkymi. Informácií bude oveľa viac.

V prípade záujmu dostávať všetky novinky priamo do Vašej e-mailovej schránky, vyplňte nižšie, prosím, svoje meno a e-mailovú adresu.