• -

Ako zlepšiť svoje podnikanie, prácu a život?

Category : Články

Ako zlepšiť svoje podnikanie, prácu a život prostredníctvom malej zmeny, ktorá prináša veľké výsledky?

16819179_408053009527607_6133574693022384445_o

Málo času, veľa povinností... Je toto Vaša súčasná situácia?

Zo skúsenosti môžem povedať, že pravdepodobne túto situáciu riešite tým, že si ukracujete z času na seba, staráte sa o seba čoraz menej a eliminujete všetky pre Vás nepodstatné veci.

Najčastejšie si to potom odnesie stravovanie.

A práve tento prístup Vás stojí výsledky. Prečo?

Ako zlepšiť svoje podnikanie, prácu a život?

Často sa u klientov stretávam so situáciou, kedy klient podniká, prípadne vykonáva náročnú prácu a preto je jeho základnou požiadavkou to, aby zmeny nevyžadovali prílišnú časovú náročnosť. Po poslednej podobnej skúsenosti som si povedal, že nadišiel čas, aby som Vám ukázal, ako prostredníctvom malej zmeny dokážete dosahovať veľkých výsledkov a zlepšiť svoje podnikanie, prácu a napokon aj život.

Pravdou je, že ohľadne stravovania a času existuje jeden zakorenený mýtus, ktorý je potrebné vyvrátiť. Ale až o chvíľu. Najskôr si dáme príklad, aby ste vedeli, o čom hovorím.

Podnikateľ A.

Vstáva ráno o 5:30, plazí sa z postele a číta e-maily a SMSky. Pár rýchlymi pohybmi sa oblečie, odskočí si na WC, hodí do  seba kávu a uteká z domu. Má toho dnes veľa. Po ceste sa zastaví niekde na pumpe na bagetu, prípadne v pekárni na nejakú šišku.

Zažíva tradičný pracovný kolobeh, počas ktorého absolvuje množstvo telefonátov, stretnutí, rieši ktorý zamestnanec ukradol ktorému kladivo, do toho pár súkromných SMSiek, pretože treba kúpiť mlieko po ceste domov a to ešte neodpísal ani na jeden e-mail.

O 15:00 po ceste do auta si spomenie na to, že ešte vlastne od rána nič nejedol, okrem sušienok, ktoré našiel niekde na pracovnom stole, tak sa zastaví niekde v rýchlom občerstvení, aby na dôležité stretnutie o 16:00 nešiel hladný. Na stretnutí cíti, akoby na neho sadla jeho obézna svokra, oči sa mu zatvárajú a bez ohľadu na to, že sa na každú námietku druhej strany dokonale pripravil, nedokáže svojou argumentáciou prelomiť neoblomnosť protivníka a nakoniec stojí pred možnosťou buď prijať nevýhodnejšie podmienky, alebo zmluvu neuzavrieť.

Keďže s takou alternatívou nerátal, pod tlakom rýchleho rozhodnutia nakoniec pristúpi na podmienky, ktoré si predstavoval inak a zmluvu podpíše. Pred odchodom zo stretnutia do seba hodí ešte ďalšiu kávu – dnes v poradí už siedmu – a sadá do auta.

Počas cesty autom domov sa mu začne rozjasnievať a napádajú mu postupne všetky argumenty, ktoré si na predchádzajúce stretnutie pripravil. Napadne mu tiež, že je sám doma, pretože manželka je odcestovaná a tak sa zastaví v supermarkete, aby si zabezpečil večeru. Voľba padla na pár rožkov a párky. A ako dezert čokoláda. Bol to predsa ťažký deň.

Po príchode domov a pripravení večere ešte zmýva celý deň pár drinkami a pred polnocou sa ukladá do postele, aby opäť aspoň hodinu bojoval so svojimi myšlienkami, ktoré nevie utlmiť.

Pravdepodobne si teraz hovoríte: „Veď to sedí presne na mňa!“.

Ale prečo som to všetko písal?

Pretože základným mýtom, ktorým je Podnikateľ A zasiahnutý je, že najlepším riešením ako ušetriť počas dňa čas je neriešiť svoje jedlo a vyhradiť si naň iba pár minút. Rovnako tiež potom, že kvalitné stravovanie nemá význam, pretože žerie príliš veľa času, ktorý môže byť obetovaný práci. A teraz iný príklad...

Podnikateľ B.

Vstáva 5:30. Z postele sa ale neplazí, ale budí sa čerstvý, oddýchnutý a pripravený zničiť každú prekážku, ktorá ho stretne. Dopraje si ráno výdatné raňajky, ktoré mu pomôžu vylúčiť kľúčové neurotransmitery pre sústredenosť a mentálnu bdelosť. Pri rannej káve si prejde svoje nadchádzajúce povinnosti na dnešný deň, prebehne e-maily, či v nich na neho nečká niečo, čo si vyžaduje okamžitú pozornosť.

Po poslednom dúšku kávy si dopraje rannú sprchu a vyráža z domu.

Po príchode do práce začína na sebe cítiť pozitívny efekt správnych raňajok a kvalitnej kávy a púšťa sa do najnáročnejších úloh. Stabilizovaním hladiny krvného cukru sa zbavil náhlych atakov hladu. O 12:00 si vyhradí čas pre obed, vypne si všetky upozornenia na mobile a najbližších 30 minút si užíva kvalitné jedlo v obľúbenej reštaurácii. Tým, že nemá žiadne ďalšie podnety z pípajúceho mobilu, sa mu vytvoril čas, počas ktorého si môže utriediť všetky myšlienky a prípadne zaznačiť veci, ktoré mu počas dopoludnia napadli.

Po obede sa cíti zrelaxovaný a pred popoludňajšími stretnutiami sa pustí do e-mailov. Potom absolvuje prvé stretnutie a pred druhým si dopraje krátku pauzu na ďalšie kvalitné jedlo, pretože vie, že stretnutia ho vždy vyčerpávajú viac, ako práca v kancelárii a preto potrebuje telu dodať palivo. Druhé stretnutie išlo rovnako výborne ako to prvé a k podmienkam si vyjednal predĺženie zmluvy o 1 rok navyše.

Pracovný deň zavŕši veľkou večerou zloženou z kvalitných surovín, plánovaním ďalšieho dňa a o 22:00 sa ukladá do postele. Do 10 minút zaspí.

A teraz si pravdepodobne hovoríte: „Toto by som chcel zažiť aj ja!“.

Dobrá správa je, že môžete. Je potrebné si uvedomiť 2 veci.

Prvou je, že dostatok kvalitného jedla je palivom pre Vaše telo a Váš mozog, čo sa pozitívne prejaví v minimalizovaní vyčerpania – takže žiadna nadmerná únava počas dňa, v zlepšení regenerácie – takže si lepšie oddýchnete a rýchlejšie sa po náročnom dni zotavíte, v zlepšení kognitívnych funkcii - tzn. lepšie, sústredenejšie a rýchlejšie myslenie a reakcie, vo väčšej dravosti a motivácii – takže sa minimalizujú problémy s rozhodovaním, pretože máte jasnú predstavu, ako chcete veci mať, idete si neoblomne za tým a každého, kto by Vás chcel z tejto cesty zviesť, zdemolujete.

Druhou je, že vyhradenie si času na prípravu a konzumáciu kvalitného jedla, nie je strata času.

Áno, Podnikateľ A venoval príprave a konzumácii jedla približne 1 hodinu zo svojho dňa. Tento postup však mal za následok nadmernú únavu, vyčerpanie, neschopnosť jasne myslieť a zhoršenú kvalitu spánku, čo sa prejavuje následne (a dlhodobo) na opätovnom poklese  energie a časom na zhoršenom zdraví.

Hovorí sa, že „Čas sú peniaze“. V tomto prípade však platí „Kvalitné palivo sú peniaze“. O koľko peňazí prišiel náš Podnikateľ A pri jednaní, pri ktorom ho nenapadol žiadny argument pre lepšie podmienky? A o koľko peňazí príde, keď dostane nejakú ťažkú chorobu a nebude môcť ďalej budovať svoje impérium?

Oproti tomu Podnikateľ B venoval príprave a konzumácii jedla približne 3 hodiny, čo je 3x viac ako ten prvý. Táto investícia sa mu však vrátila v podobe konštantnej energie, sústredenosti, zlepšenia výkonu a rýchlej regenerácie. Zo zvyšných hodín tak vyťažil niekoľkonásobne viac, ako „minul“ na svoje jedlo.

Teraz však nastáva kľúčová otázka: „Ako rozoznať kvalitné jedlo a ako ho zakomponovať do môjho dňa?“.

Prostredníctvom stravovacej stratégie Progress Strategy sa naučíte, ako rozoznať kvalitné jedlo a z ktorých surovín jednotlivé jedlá skladať tak, aby dochádzalo k pozitívnym efektom na Vaše sústredenie a mentálnu výkonnosť. Naučíte sa tiež, ako zakončiť náročný deň tak, aby ste sa nemuseli celú noc prevaľovať a ráno sa cítiť ako po záťahu v Las Vegas.

Nemusíte sa ale báť toho, že by ste dostali presné časy a museli čokoľvek vážiť a tým sa zdržovali. Dostanete iba pár základných pravidiel, ktoré si do svojho dňa dosadíte tak, ako Vám to vyhovuje.

Najväčší mýtus zakorenený v ľuďoch, ktorí majú málo času je ten, že môžu čas ušetriť na svojom tele a na svojom stravovaní. Pritom je to práve kvalitné stravovanie, ktoré dokáže zlepšiť všetky aspekty života, ktoré Vám pomáhajú viac zarábať.

Ten rozdiel v psychickom nasadení, mentálnej bdelosti, koncentrácii, energii, sústredení a svojim spôsobom aj dravosti a chuti byť prvý (čo spôsobuje produkcia kľúčových neurotransmiterov) je naozaj obrovský

Takže v konečnom dôsledku čas, ktorý ušetríte tým, že si na 30 minút nesadnete ku kvalitnému jedlu, miniete tým, že pri rozhodovaní a myslení Vám to ide ťažšie, potrebujete viac spánku (alebo kávy) atď. Kvalitné stravovanie je to najlepšie, čo môžete pre svoje podnikanie urobiť. Aj keď sa to na prvý pohľad zdá, ako "strata času".

-Miroslav Provazník

Ak ste v článku našli užitočné informácie a páčil sa Vám, dajte stránke Progress Culture na Facebooku „páči sa mi to“ a zdieľajte ho so svojimi blízkymi. Informácii bude oveľa viac.

V prípade záujmu dostávať všetky novinky priamo do Vašej e-mailovej schránky, vyplňte nižšie, prosím, svoje meno a e-mailovú adresu.